Miscanthus Sinensis (Siergras)

Alles over bloemen en planten.
Plaats reactie
olivier_1978
Geslacht: Man

Miscanthus Sinensis (Siergras)

Bericht door olivier_1978 » 30 okt 2013 09:44

Ik heb nieuwe siergrassen van het type Miscanthus sinensis "Gracillimus" geplant op mijn terras in bloembakken. Ik had echter 1 ding vergeten, nl om gaten te boren in de onderkant van de bloembakken. Gevolg de grassen zagen er na enkele weken zo als stro uit. Ik heb dan na wat opzoekwerk gevonden dat je effectief gaten in de bloembakken moet maken voor de drainage en heb dit dan ook meteen gedaan. Sommige grassen worden nu na enkele weken terug wat groen, maar er veranderd toch niet echt veel.
Mijn vraag is dan ook, zijn deze planten dood of worden die niet meer volledig groen omdat het de tijd van het jaar er niet voor is (eind oktober, begin november).
Bijlagen
IMG_1205.jpg
IMG_1205.jpg (213.57 KiB) 4740 keer bekeken
IMG_1201.jpg
IMG_1201.jpg (206.01 KiB) 4740 keer bekeken
IMG_1203.jpg
IMG_1203.jpg (195.12 KiB) 4740 keer bekeken

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Miscanthus Sinensis (Siergras)

Bericht door Ines » 31 okt 2013 09:43

Hallo Olivier,
Deze tijd van het jaar zal er bij Misanthus niet veel meer veranderen tenzij dat de stengels nog bruiner worden.
Meestal laat men de bruine stengels tot na de winter staan als decoratief element en als bescherming van de struik.
Na de winter kan U ze afknippen tot waar de nieuwe groene scheuten zich ontwikkelen. De nieuwe scheuten zijn duidelijk te bespeuren tussen de bruine stengels.
Mooie bakken!
Wat ik zie is dat de verhouding bak en plant iets verkeerdelijk is, het nadeel van een kleine bak en grote planten is dat U iedere dag water moet geven. Bij grotere bakken moet U maar 1 maal per week water geven.
Dit is de reden dat de planten niet goed gedijen, ze verdrogen.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie