Krans met droogmaterialen van Forza

Alles over bloemschikken.
forza
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Krans met droogmaterialen van Forza

Bericht door forza » 17 jan 2009 19:39

Hey joséeke,

Zoals ik al schreef heb jij altijd prachtige kransen,mijn man zegt altijd dat ik een bloemetik hebn jij hebt dus ook een tik, waar je ontzettend van houdt, een kransentik.
Ik heb je vanmiddag een beetje na zitten apen en jouw kransen zitten te bekijken, en daarom ook maar eens een krans gemaakt om aan de voordeur te hangen, ik vind hem zelf heel leuk geworden en ik denk dat ik nu vaker,door het zien van jouw prachtige kransen,ook een krans tussendoor ga maken, je krijgt ze wel te zien, bedankt dat ik alle foto's van jouw kransen mocht zien, en allemaal bij mij opgeslagen, dus er zal zeker een herkenbaar iets voor jou te zien zijn. fijn weekend en groetjes van Rini
Bijlagen
krans zelf..jpg
krans zelf..jpg (190.9 KiB) 1993 keer bekeken

Jolanda
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Krans met droogmaterialen van Forza

Bericht door Jolanda » 17 jan 2009 21:50

Hoi Forza,

Een mooie krans die je gemaakt heb.

Mag ik vragen welke materialen je heb verwerkt in de krans??

Ik zie o.a. Bakuli en gekruld hout.
Afbeelding
Kijk ook eens op mijn andere sites
de Eenhoorn

digitale foto-album "de Eenhoorn"

Joseeke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Joseeke » 17 jan 2009 22:11

Hoi Rini,

Heel leuk gedaan, 't is mooi geworden, en van zo'n krans heb je héél lang plezier.
'k ben blij dat ik je zo heb kunnen inspireren , ja het bloemschikvirus is 'besmettelijk' hoor :P :oops: je geraakt er moeilijk vanaf :lol: vraag maar eens aan Lysianthus ;) :P

Mag ik je een kleine tip geven : als je isimokransen gebruikt kan je best je krans met een verfspuitbus een donkere kleur geven bv. in dit geval bruin.
Dan valt de witte isimo nadien niet op als er gaatjes zijn,gaatjes die je moeilijk kan vermijden, die zijn er nu eenmaal.
Een strokrans kan je omwikkelen met jutelint om te voorkomen dat je achteraf stro blijft zien.
Je kan ook de gaatjes opvullen met mos, daar kruipt wel meer tijd in, het geeft soms ook een heel ander effect aan je kransen, maar met een satéstokje lukt dit ook wel. Kijk maar eens bij 'bloemen en materiaalbespreking
viewtopic.php?f=20&t=77
waar je nog meer tips over het bloemschikken kan vinden.

Nog veel plezier en laat de fotootjes maar komen....
Liefs en slaapwel....
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

lysianthus

Bericht door lysianthus » 17 jan 2009 22:21

Hallo Rini,

Dat heb je prachtig en met engelengeduld gedaan maar de kransen van Joseéke kunnen dan ook heel lang mee.
Die tip zou ik zeker opvolgen, dat is het enige kleine minpuntje.
Op die stukjes van je avator, heb ik nog niet gereageerd, denk ik, ik vind ze toch zo mooi, prachtig gedaan en de manier waarop je Leen inspireert, verdient ook een bloemetje.
Dus voor de juf uit Maastricht een dikke 20/10 :lol:
Afbeelding

Marga

Bericht door Marga » 18 jan 2009 00:14

Hoi Rini

Mooi hoor, deze krans.
Hier zullen wel enkele uurtjes werk in zitten.
(Tip) Voordat je de krans gaat bekleden, kun je hem
ook eerst omwikkelen met mos.
Je hoeft dan achteraf niet de gaatjes te vullen.
Gr
marga_vlinder.gif
marga_vlinder.gif (20.79 KiB) 1961 keer bekeken

forza

Bericht door forza » 18 jan 2009 10:50

Hoi lieve medemensen,

bedankt voor jullie leuke reacties en tips. Ik had nog maar een stukje jutelint liggen, niet genoeg voor een krans, zal hem zeker noj gaan kopen, maar ik had zo'n krans nog nooit gemaakt, wel een strokrans, maar die wat ik heb is te klein, daarom dames, de volgende krans neem ik jullie tip mee, bedankt hiervoor. Voor allen fijne zondag en groetjes van Rini ;) :roll:

forza

Bericht door forza » 18 jan 2009 11:24

Hey Jolanda

heb inderdaad bakuli en gekrulde houtstukjes gebruikt, was wel veel werk, maar hier was het toch slecht weer de hele zatermiddag, dus tijd om wat te knutselen. Fijne zondag en groetjes van Rini(Forza) :)

deco-els
Contacteer:

Bericht door deco-els » 19 jan 2009 08:52

hallo Rini,

heel erg goed gedaan voor uw allereerste poging !
grtjes
Deco-Els
Moderator Creatief

Ga af en toe een kijkje nemen op mijn blog http://www.deco-els.be

forza

Bericht door forza » 21 jan 2009 08:45

Hey allemaal,

bedankt voor jullie reacties, heb inderdaad jullie tip gevolgd en een kleinere rode krans gemaakt, die heb ik geverfd met spuitfles, zo droog, en toen gaan beplakken, ziet er echt beter uit,zie maar hier, groetjes van Rini
Bijlagen
bedank13.gif
bedank13.gif (68.63 KiB) 1875 keer bekeken
rode krans.jpg
rode krans.jpg (246.51 KiB) 1877 keer bekeken

nadine1951

Bericht door nadine1951 » 21 jan 2009 09:48

hey Rini
je hebt 2 mooie kransen gemaakt die met rood zou al goed passen voor valentijn die er aan komt ,zal het ook eens proberen als ik tijd heb om een krans te maken want ik heb dit ook nog nooit gedaan buiten die met kerst maar daar kan je niet veel in missen maar zo als jij ze gemaakt heb is het veel presieser werken want het moet allemaal mooi af gewerkt zijn maar met al die goede tips van iedereen moet dat wel lukken
alvast voor jou een dikke proficiat
groetjes nadine

Plaats reactie