Weet iemand iets leuks te doen wat met tuinen/planten te maken heeft in de buurt van Heerlen? Het hostaveldje staat al op de planning en er zal nog wel tijd overblijven voor iets anders leuks. We gaan morgen die kant op en wilde er een leuk dagje van maken. (we moeten alleen iets ophalen )
ps ik weet niet of de vraag hier thuis hoort, maar ik wist niet in welke topic ik hem moest plaatsen.
_________________ Groetjes Joséeke Algemene moderator
Staar je niet blind op een deur die gesloten blijft, maar kijk om je heen naar een deur die open staat. Heleen Keller/ http://www.dagelijksegedachte.net )
We zijn geweest bij het hostaveldje, bastin, kwekerij amstenrade, tuincentrum in Heerle, Hornbach en intratuin in geleen. En nu zijn we een tuinbankje en 4 hosta's, een palmpje, 2 agapanthussen, 3 siergrassen en nog 3 vaste planten rijker. Mijn vakantie begint dus goed, kan ik mijn kale plek in de tuin lekker op gaan vullen. Dus ik ga volgende week lekker smerige handjes halen. Foto's volgen nog.(ze staan niet op deze comptuter)
Plezant hoor als je zo'n leuke dingen kan doen op vakantie.
Staar je niet blind op een deur die gesloten blijft, maar kijk om je heen naar een deur die open staat. Heleen Keller/ http://www.dagelijksegedachte.net )
Je hebt een vruchtbaar dagje uit gehad hoor, wat een mooie aanwinsten.
Dank je wel om ons te laten meegenieten.
Mooie planten MLouise. Je zal weten wat doen vandaag. Ken je toevallig ook de namen van de planten. Ik zie denk ik twee hosta's maar de rest is mij onbekend
York, Zoekplaatje, het zijn 4 hosta's.(alle op het bankje) Daar gaan we dan de namen van de planten. croscosmia 'lucifer' (luciferplant,die met die rode bloemen) miscanthus sinensis 'little zebra' (geel/groen gestreept siergras) pennisetum setaceum 'rubrum' (siergras) panicum virgatum 'squaw' (rood/paars siergras) chamaerops humillis (waaierpalmpje) ophiopogon planiscapus 'niger' (zwart siergras) liriope muscari ( groen leliegras ) liriope muscari 'gold banded' ( geel/goen leliegras ) agapanthus africanus 'albus' (wit) agapanthus 'midnight cascade' (heel donker paars, bijna zwart) hosta 'pete's dark satellite' (eindhoogte 60 cm, donker groen) hosta 'earth angel' (eindhoogte 75 cm, blauw/groen blad met gele rand) hosta little sunspot'(eindhoogte 20 cm, geel blad met groene rand) hosta 'old glory' (eindhoogte 70 cm, geel blad met groene rand)
groetjes mlouise
Laatst bijgewerkt door mjanssen op 02 aug 2010 02:07, in het totaal 3 keer bewerkt
De nieuwe hosta's die ik gekocht heb dat zijn nog kleintjes, het zijn babytjes van 1 jaar oud. In mijn tuin staan er die wel al groter zijn, de grootste zal nu ongeveer 80 cm zijn en nog niet op zijn eindhoogte. Hier een paar foto's van juni van dit jaar, ze zijn nu al weer wat groter en breder.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum