Waarom bloeit de zuilappel niet?

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Tineke
Geslacht:Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Waarom bloeit de zuilappel niet?

Bericht door Tineke » 13 apr 2009 11:57

Zo'n 4,5 jaar geleden, bij de aanleg van de buitenkwekerij/moestuin plantte ik een zuilappel en 2 lage appelboompjes. De laatste twee boompjes hebben al 3 jaar gebloeid en de laatste 2 jaar fruit gegeven. Maar de zuilappel die ik bij Bakker kocht groeit elk jaar wel wat maar heeft nog nooit gebloeid. Ook dit jaar zitten er geen bloemknoppen in. Wat is er toch mis met die appel. Of duurt het net als bij hoogstammen vele jaren voordat ze gaan bloeien?

Ines
Contacteer:

Re: Waarom bloeit de zuilappel niet?

Bericht door Ines » 13 apr 2009 12:04

Hallo Vital:
Er kunnen verschillende redenen zijn van niet bloeien en al of niet vruchten geven.
Een hoofdreden is verkeerdelijke snoeiwijze. U kan namelijk de vruchten zoals ze in de fruitteelt noemen "erop of eraf" snoeien.
Een volgende reden is het ontbreken van een bestuivende soort passend bij Uw boom in de nabije omgeving.
Een volgende reden is een verkeerd geentte, U kan Bakker op de hoogte brengen en U ONTVANGT een nieuwe ter vervanging.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Tineke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Tineke » 13 apr 2009 12:44

Dank voor de reactie.

Foute snoei kan de oorzaak niet zijn: het is een zuilappel die ik nog nooit gesnoeid heb.
Foute bevruchters: kan ook de oorzaak niet zijn want hij heeft nog nooit gebloeid.
Blijft over: foute ent. Ik heb inmiddels een klacht naar Bakker gestuurd. Afwachten wat hun reactie is.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 13 apr 2009 19:14

Ik ben benieuwd naar de reactie van Bakker, zou toch een mooie geste van het bedrijf zijn moesten ze dat doen.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 13 apr 2009 20:20

Dat zal geen probleem zijn , weet ik zeker...natuurlijk moet U de factuur terug sturen en de week erna ontvangt U een nieuwe.
Bakker is een serieus bedrijf dat de tevredenheid van hun afnemers garandeert.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 13 apr 2009 20:23

Dat is een héél goed pluspunt. Bij een tuincentra of boomkwekerijen staat bij ons aan de kassa dat ze niet instaan als het niet moest lukken met de plant of boom en dat u er geen andere voor krijgt.

Wij hebben indertijd onze tuin laten aanplanten en toen hadden wij ook wel de garantie dat voor elke plant die het niet deed we een andere kregen, dit wel in het begin dan, dit bleef uiteraard niet duren als men problemen bleef houden. De leverancier van de planten toen heeft de grond niet bewerkt (dat hadden we zelf gedaan) en heeft gewoon de planten op de plaats gezet waar ze moesten geplant worden.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Plaats reactie