Couperose

lysianthus
Geslacht:Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Couperose

Bericht door lysianthus » 16 mei 2009 21:03

Ik heb deze topic met veel belangstelling gelezen, dank je wel voor alle nuttige tips.
Afbeelding

York
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door York » 16 mei 2009 22:05

Siebke schreef:Piep ! Mag ik er even tussenkomen... Ik ben heel blij voor York dat ze uiteindelijk de produkten gevonden heeft. Maar zoals Ines al zei, het is ook belangrijk om niet alleen uitwendig te behandelen. Je kan kruiden gebruiken om de uitwendige behandeling te ondersteunen.

Ginkgo biloba , Aesculus hippocastanum (wilde paardekastanje), Vitis vinefera L. , Ruscus aculeatus ( muizedoorn ), bessen van de Vaccium myrtillus L. ( blauwe bosbes )

Ik ga niet uitwijden over alle kruiden en hun geneeskracht maar ik ga je wel vertellen dat
de "Ginkgo biloba" :
bloedcirculatie bevorderend is en bescherming biedt aan de bloedvatwanden
(gebruik :
meestal in de vorm van tinctuur : bevat 1/2 voorjaarsbladeren & 1/2 zomerbladeren)
Heel belangrijk is hier : niet gebruiken een paar weken voordat je tandarts bezoekt of andere ingreep ondergaat.

Het bloedvatentonicum bij uitstek is de combinatie van Hamamelis virginiana L. ( Am. toverhazelaar) + Aesculus hippocastanum (wilde paardekastanje) + Ruscus aculeatus (muizedoorn)

Nog even vertellen de inname van kruiden "buiten" de maaltijden moet gebeuren. Reden : er onstaat geen verhitting in de maag, dus alle inhoudsstoffen gaan verloren !

Succes !
Hallo Siebke,
Dank je voor de "piep", vind ik deze kruiden in een kruidenwinkel.
Groetjes
Pluk de dag

Siebke

Bericht door Siebke » 17 mei 2009 14:10

Je gaat het best naar de apotheker. Die hebben meestal ook een aparte afdeling met Fytotherapie. "Soriabel" bijvoorbeeld heeft hoogstwaarschijnlijk produkten die jou kunnen helpen. Dit bedrijf verkoopt allerhande verwerkingsvormen : siropen, nebulisaten, tincturen, ... Deze produkten zijn ook gecontroleerd.
Maar om op je vraag te antwoorden, ja, gedroogde kruiden kan je altijd bij een bio-winkel kopen. Ik raad je wel aan om niet zelf te experimenteren ! Je moet voorzichtig omspringen met kruiden. Vooral als het gaat over inwendig gebruik. Herboristen mogen ook niet zomaar hun zelf gemaakte produkten verkopen. Ze moeten gecontroleerd worden , vandaar dat ik je naar een apotheker stuur !

Groetjes !

York

Bericht door York » 17 mei 2009 15:36

Siebke
Bijlagen
bedank1.gif
bedank1.gif (62.58KiB)977 keer bekeken
Pluk de dag

Plaats reactie