Kleefkruid : het gebruik

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ines
Geslacht:Vrouw
Contacteer:
Kleefkruid : het gebruik

Bericht door Ines » 22 jun 2009 22:08

Siebke ik heb nog een vraagje het kleefkruid voor wat gebruikt U dit? Ik heb er verleden week nogal wat moeten van wegdoen, dat groeit hier danig dat ze bepaalde planten helemaal overdekten.
Als er goeie eigenschappen inzitten dan laat ik er nog een aantal verder groeien. Het prikt wel aan de armen en benen... :?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Siebke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Voortuin wordt te klein

Bericht door Siebke » 23 jun 2009 21:05

Ja, het is een heel erg woekerend kruid. Hier moet ik ook regelmatig veel wegdoen hoor, maar ik spaar er altijd wat van.

Bij inwendig gebruik werkt het bloedzuiverend en is diuretisch.
In een thee : heermoes & kleefkruid.
In een soep : combinatie met andere zoals heermoes, vogelmuur (lijkt op waterkers en werkt zuiverend) , weegbree, jonge scheuten van de bereklauw, duizendblad
en ajuin en wortel. Geen prei erbij !!! Vegetarische bouillon erbij en klaar ! Supergezond ! Goed tegen bijv. je reuma !
Uitwendig gebruik bij allerhande huidkwalen, vb. psoriasis. Bloedstelpend bij vb. bloedneuzen. Kan je in je bad doen of een kompres maken.
Het wordt in de homeopathie gebruikt bij opgezette klieren en gezwellen.
Bestanddelen : vooral kiezelzuur, saponine zout, organische zuren ...
Gebruikte delen : bovengrondse gedeelte : alleen blad en stengel.

Ines
Contacteer:

Re: Kleefkruid : het gebruik

Bericht door Ines » 23 jun 2009 21:32

Bedankt Siebke...moeten die weerhaakjes er eerst afgewassen worden of gebruikt U alles?
Dus spoelen in koud water en gewoon de slierten in stukken snijden voor de soep?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Siebke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Siebke » 03 jul 2009 21:05

Ja, spoelen, weg en weer zwieren met de hand. Hetzelfde doe je ook met de jonge brandnetel, die hebben ook weerhaakjes. Veel succes !

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 03 jul 2009 21:33

bedankt Siebke, dat is nu de eerste keer dat ik dat kruid zal gebruiken.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Plaats reactie