Aphrokruid's plantjes!

Aphrokruid

Re: Aphrokruid's plantjes!

Bericht door Aphrokruid » 03 aug 2010 08:07

Hihi ik heb vannacht gedroomd dat de uiteindjes van mijn plant, de nieuwe blaadjes en bloemetjes weer groen waren geworden door de mestkorrels :lol: :lol:

Ging het maar zo snel he! Ik kan helaas niet zien of er al iets is veranderd want het zeil van de kas is beslagen.
Ik ben het, Aphro!

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 04 aug 2010 07:59

Aphrokruid schreef:Ik heb vandaag van EcoStyle mestkorrels gekocht en bij mijn tomaat gestrooid. Ik hoop dat het nog iets zal helpen en dat de nieuwste blaadjes en bloemetjes weer wat bijtrekken. Of kan ik de vergeelde nieuwe blaadjes en bloemetjes het beste afknippen?

Op veel bladeren zitten ook zwarte vlekjes. Ik heb al gegoogled maar kan toch niet vinden wat het is :?
Vergeelde bladeren onderaan de plant krijgen door mest geen groene kleur meer, U kan ze best afknippen met een ontsmette snoeischaar.
Hebt U een foto van de zwarte vlekjes?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 04 aug 2010 22:59

Nee geen foto helaas. Ik ben nu ook twee weken niet thuis. De planten worden verzorgd door mijn huisgenote :)
Ik ben het, Aphro!

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 07 aug 2010 23:10

Een fijne vakantie gewenst Aphrokruid!
Het komt vast goed met de plantjes ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 17 aug 2010 22:21

Zo. Ik ben dus weer terug. Gedurende de vakantie heb ik vaak over de plantjes gedroomd. Vaak dat er plantjes dood waren of dat het slecht ging. Een enkele keer een positieve droom. Tja als je er zo mee bezig bent komt het ook terug in de dromen he ;)
Hoewel ik zeker weet dat huisgenoot goed voor mijn plantjes heeft gezorgd ben ik bij terugkomst toch wel geschrokken van de staat waarin ze verkeren. Veel zien er niet goed uit. Ik zou graag jullie advies krijgen over wat ik het beste voor ze kan doen!

Aardbeienplant heb ik geen klachten over. Ze zien er op zich goed uit en een beetje vol. Er komen nog steeds nieuwe aardbeien aan. Morgen maar eens goed controleren op aardbeien die geplukt kunnen worden of verrotte takjes en vruchten die er af moeten worden gehaald.
Afbeelding

Van basilicum schrok ik toen ik terug kwam. Op deze foto is het al wat beter want hier heb ik m' al wat kaler geknipt en verdorde takken en bladeren weggehaald. Maar hij is flink uitgedund. Iemand enig idee hoe dit kan komen? De verdorde takken die er in zaten bijvoorbeeld. Echt helemaal bruin en droog. Kan dit een watertekort zijn? Toen ik wegging was het nog een volle bos.
Afbeelding

Bieslook verder niets bijzonders. Tja er zaten weer een hoop grijze luizen op maar dat had ik wel verwacht. Kan je de bieslook eigenlijk gewoon eten als je de luizen er af spoelt?
Afbeelding

Cirtoenmelisse :o :shock: Ik schrok me rot toen ik citroenmelisse zag! Ik ben van plan om hem weer helemaal kort te knippen. Onderaan de takken zitten wel nieuwe kleine groene blaadjes. Ik wil ze dus tot vlak boven de blaadjes, vlak boven de grond afknippen. Als jullie vinden dat ik beter wat anders kan doen hoor ik het graag. Zelf denk ik echt dat snoeien het beste is!
Afbeelding

Dat kleine takje komkommerkruid op de voorgrond, is dat echt dood? Ik denk het haast wel. Kan ik dit zielige takje nog redden? Op de achtergrond is Peterselie te zien. Hier knip ik morgen gewoon alle gele en bruine takjes van weg.
Afbeelding

Munt. Hoewel wat minder schokkend dan Citroenmelisse lijkt het me verstandig ook deze te snoeien. Op deze manier komen er geen mooie grote bladeren meer aan en die wil ik nu juist! Of beter van niet?
Afbeelding

Oost Indische kers gaat morgen de vuilnisbak in. Ik wil deze luizenbal niet meer op mijn balkon hebben! Hij zit natuurlijk helemaal onder nu ik zo lang weg ben geweest en wil er eigenlijk geen tijd meer aan besteden. Als ik m' onder het gif spuit verplaatsen de luizen zich gewoon naar de andere planten en dat moet ik helemaal niet hebben! Ik vind het wel jammer overigens hoor. Toen er nog geen luizen op zaten en voordat die hele strijd begon was het een prachtig plantje :cry:
Afbeelding

Tomatenplant heb ik van Ines voordat ik wegging al raad over gekregen, namelijk de gele takken wegknippen. Dat zal ik morgen dan ook doen. Ik heb mijn moeder vandaag een tomaat meegegeven van mijn plant (de tomaat rook heerlijk) en morgen zal ik zelf een tomaat proberen! Maar dus wel even de gele takken wegknippen. Of nog meer? Maar zoals jullie wel zien... Hoera!! Ik heb rode tomaten :D
Afbeelding

Tenslotte mijn peperplant waar ik verder geen klachten over heb. Zoals te zien worden de pepers eindelijk rood! Een stukje van een van de pepers is zelfs al vuurrood! De rest wordt nu donker en verandert later in een rode peper! Geen klachten dus over de peper!
Afbeelding

Ik heb graag jullie advies over de minder mooie planten! Als er nog dingen zijn die ik beter wel of niet kan doen doe ik dat graag om mijn planten te redden of hun leven te rekken :roll:
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 18 aug 2010 06:39

Hoi Aphro fijn dat je terug bent.

Ik ondervind ook altijd hetzelfde als ik terugkom uit vakantie, heel wat bloemen in mijn bloembakken zijn er dan erbarmelijk aan toe :? ondanks toch ook de goede wil en verzorging van familie.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 18 aug 2010 07:23

Hallo Aphro: de meeste lijken me normaal; sommige bloeiende soorten zijn nu uitgebloeid en verlangen een knipbeurt zodat ze nogmaals gaan uitlopen of nogmaals gaan bloeien, knip gerust alle planten die geel zijn terug. Geef meteen wat meststoffen en water.

Ja, de bieslook kan U opeten wel goed wassen, in de vrije natuur zitten er ook altijd allerhande beestjes op de groenten.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 18 aug 2010 08:49

Dat is een hele opluchting Ines, bedankt. Wat denk je van mijn basilicum, kan ik die ook een eind terugknippen? Tot hoe ver zal ik die dan terugknippen?
Ik ben het, Aphro!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 18 aug 2010 08:50

Joseeke schreef:Hoi Aphro fijn dat je terug bent.

Ik ondervind ook altijd hetzelfde als ik terugkom uit vakantie, heel wat bloemen in mijn bloembakken zijn er dan erbarmelijk aan toe :? ondanks toch ook de goede wil en verzorging van familie.
Misschien toch een teken dat ze ons missen :mrgreen:
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 18 aug 2010 09:10

Aphrokruid schreef:
Joseeke schreef:Hoi Aphro fijn dat je terug bent.

Misschien toch een teken dat ze ons missen :mrgreen:
Zeker weten Aphro. :D
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Plaats reactie