Aphrokruid's plantjes!

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Aphrokruid's plantjes!

Bericht door Ines » 27 aug 2010 16:27

Aphrokruid schreef:Zojuist weer wat tomaten, pepers en aardbeien geoogst. Misschien een domme vraag, maar kun je de zaadjes van tomaat ook drogen en die zaaien? :?:

Ja zeker, ieder jaar kan U de zaden gebruiken van eigen kweek.

Ik heb de tomatenplant een beetje gesnoeid hier en daar en het lijkt er op dat er nieuwe blaadjes aanzitten hier en daar die wel groen zijn! Misschien heb ik het verkeerd gezien maar dat kan haast niet met mijne nieuwe contactlenzen (die ik sinds vandaag heb! Hoera! :D ). Ik zal het toch maar goed in de gaten houden in ieder geval. Misschien dadelijk nog even dubbel checken. Na al die geel/bruine bladeren weg te hebben gehaald vallen groene blaadjes natuurlijk een stuk meer op, dus ik gok dat ik het niet verkeerd heb gezien. Ik heb ze denk ik een week geleden allemaal weggehaald. Natuurlijk kan de plant zelf ook weer groeien als er tomaten zijn geplukt denk ik. Dan gaat de energie niet meer naar de tomaten maar naar de plant.
Ja nog een tijd zullen wel nieuwe blaadjes te zien zijn die dan in de herfst ook geel worden en zullen afvallen.

Het is toch wel echt een hele natte dag vandaag hoor :| Hier heb ik in de regen toch nog een paar uurtjes verder gewerkt, de eerste grove snoei is hier nog niet volledig klaar. Het is niet aangenaam werken in de regen maar de temperatuur is nog hoor genoeg.
Alles staat er zo verlept bij.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 05 sep 2010 22:50

De tomatenplant staat er weer best aardig bij trouwens :) Volgend jaar wil ik proberen zelf te zaaien. Dan begin ik wat eerder met alles. Dit jaar eind mei heb ik het hele plantengebeuren pas echt 'ontdekt' eigenlijk dus al wat laat misschien voor bijv. tomatenplant. Misschien dat ik zelfs ga proberen te zaaien met zaad uit deze tomaten! :D Volgende keer toch maar zuinig zijn op de zaden als ik een tomaatje snijd ;)

Maar goed. Ik wilde nog even iets vragen. Ik heb van mijn basilicum wat stekjes genomen. Wanneer zou ik deze in de grond kunnen stoppen? Ik heb ergens gelezen dat stekjes best vaak fout gaan dus ik wil het zo goed mogelijk doen! Zo zien ze er nu uit:

Afbeelding

Van Munt heb ik ook een soort stekjes. Die heb ik gewoon uit de pot gehaald. Een rare plant is dat eigenlijk. Takken van de munt gingen uit zichzelf weer onder de grond om zelf opnieuw een wortel te vormen :shock: Die heb ik ook in water gezet om te stekken.

Afbeelding
Ik ben het, Aphro!

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 06 sep 2010 10:26

Aphrokruid,
U kan ze oppotten nu...in gewone potgrond zonder mestkorrels anders verbranden de tere waterwortels.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 06 sep 2010 13:34

Is zaai en stekgrond niet beter? Of een mengsel van potgrond en zaai en stekgrond? Ik wacht nog even dit antwoord af en dan ga ik ze in potjes zetten. :) Bedankt in ieder geval :)
Ik ben het, Aphro!

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 06 sep 2010 13:43

Hier gaan ze in gewone potgrond, zaai-en stekgrond is om het bewortelen te bespoedigen.
Ze hebben al worteltjes dus is dit niet nodig.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 06 sep 2010 14:31

Ok bedankt!
Ik ben het, Aphro!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 07 sep 2010 14:45

Mijn eerste plantenkinderen gaan het huis uit :cry:

Straks ga ik naar mijn moeder en neem ik een muntplantje en basilicumplantje mee. Net in de grond gezet! :)

Ben benieuwd wat ik met de rest van de stekjes ga doen! :?
Ik ben het, Aphro!

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 07 sep 2010 19:24

Eventueel uitdelen aan de buren of vrienden?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 12 sep 2010 16:20

Weet iemand trouwens tot hoe lang een tomatenplant 'het doet'? Tot welke maand bijvoorbeeld? De mijne heeft alweer kleine gele bloemetjes. En moet een pot waarin een tomaat heeft gestaan nog gereinigd worden voordat er een andere plant in komt?
Ik ben het, Aphro!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 24 sep 2010 23:07

Weet iemand hoe ik zaad kan winnen van Marokkaanse Munt? Ik kan het op internet nergens vinden. Ik vind ook niet dat er erg duidelijke zaden aan de plant zitten.
Ik ben het, Aphro!

Plaats reactie