Aphrokruid's plantjes!

Aphrokruid
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Aphrokruid's plantjes!

Bericht door Aphrokruid » 22 mei 2010 21:17

Ja ik denk het ook wel!

Met zaden is het natuurlijk wel afwachten... Ik had enthousiast wat zakjes met zaad gepakt. Later ging ik eens kijken hoe groot die dingen eigenlijk worden. De korenbloem 90 cm en de Vuurpijl 100 cm... Oeps haha. Ik ga een vol balkon krijgen :shock:

Het is eigenlijk wel jammer want ik zou nog wel meer willen eigenlijk. Misschien toch maar eens gaan sparen voor bakken die aan het balkon opgehangen kunnen worden!
En sowieso ook nog een keer voor binnenplanten kijken. Daar zit echter ook een ernstig limiet aan. Ik heb namelijk huisdieren die potten uitgraven. Dus de planten kunnen alleen daar staan waar de dieren er niet bij kunnen. Maar dat komt nog wel. (Volgende week of zo :P :mrgreen: )
Ik ben het, Aphro!

Joseeke
Geslacht: Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Joseeke » 22 mei 2010 21:36

Straks moet je nog verhuizen Aphrokruid, je moet er wel opletten hé dat er voor je vriend nog een plaatske overblijft ;) :D
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 24 mei 2010 19:39

Voor de verandering ( ;) ) heb ik eigenlijk eens een paar vragen. Ik heb gelezen over bepaalde planten dat wanneer je ze water geeft je beslist niet op de bladeren moet gieten maar op de grond. Dat snap ik nog. Maar nu komt het. Volgens het weerbericht kan het deze week gaan regenen. Geen van mijn planten staan overdekt. Omdat je bijvoorbeeld tomatenplant en basilicum niet op de bladeren mag gieten, betekent dit ook dat ik moet zorgen dat ze uit de regen staan? En geldt dit ook voor mijn andere planten?
Ik ben het, Aphro!

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 25 mei 2010 20:18

Ik heb mijn tomatenplant en peperplant onder een provisorisch afdakje van bierkratten en plastic zeil gezet. Ik denk toch dat dit beter voor ze is. Het is doorzichtig zeil overigens dus ze krijgen nog wel zon.

Wat ik met basilicum (en de rest) doe weet ik nog niet precies.

Morgen ga ik in ieder geval naar een kringloopwinkel (kennen ze dat in België ook?) speciaal voor tuinspullen! Dus hopelijk kan ik daar nog wat mooie potten krijgen die groot zijn, en heel misschien zelfs een oppottafeltje. Dat wil ik heel graag hebben! Anders zal ik toch bij een bouwmarkt moeten gaan kijken voor zo'n tafeltje.

(Ik weet zo gauw niet waar ik dit gezwets neer moet zetten dus ik schrijf het wel gewoon hier)!
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 25 mei 2010 20:26

Aphrokruid schreef:Voor de verandering ( ;) ) heb ik eigenlijk eens een paar vragen. Ik heb gelezen over bepaalde planten dat wanneer je ze water geeft je beslist niet op de bladeren moet gieten maar op de grond. Dat snap ik nog. Maar nu komt het. Volgens het weerbericht kan het deze week gaan regenen. Geen van mijn planten staan overdekt. Omdat je bijvoorbeeld tomatenplant en basilicum niet op de bladeren mag gieten, betekent dit ook dat ik moet zorgen dat ze uit de regen staan? En geldt dit ook voor mijn andere planten?
Dat heb ik ook al gelezen/gehoord dat je niet op de bladeren mag gieten, maar zou dit niet eerder zijn voor de eenjarigen ?

Een kringloopwinkel kennen wij in België ook, maar dan weer niet enkel en alleen voor tuinspullen, dat zou pas leuk zijn dat die hier ook zouden bestaan.
Als je de aanbiedingen van bv. Karwei in het oog houdt kan je soms ook wel leuke spulletjes, potjes e.d. op de kop tikken die niet zo duur zijn.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 25 mei 2010 20:27

Aphrokruid schreef:Ik heb mijn tomatenplant en peperplant onder een provisorisch afdakje van bierkratten en plastic zeil gezet. Ik denk toch dat dit beter voor ze is. Het is doorzichtig zeil overigens dus ze krijgen nog wel zon.

Wat ik met basilicum (en de rest) doe weet ik nog niet precies.

Morgen ga ik in ieder geval naar een kringloopwinkel (kennen ze dat in België ook?) speciaal voor tuinspullen! Dus hopelijk kan ik daar nog wat mooie potten krijgen die groot zijn, en heel misschien zelfs een oppottafeltje. Dat wil ik heel graag hebben! Anders zal ik toch bij een bouwmarkt moeten gaan kijken voor zo'n tafeltje.

(Ik weet zo gauw niet waar ik dit gezwets neer moet zetten dus ik schrijf het wel gewoon hier)!
het mag er gerust staan wat ge geschreven of getyp heb ,ik zwets ook al iets in andere topic dat vindt ik er juist het fijne er aan
ja bij ons zijn ook kringloopwinkels maar heb er nog nooit bij stil gestaan voor er eens naar doe te gaan,als ik weer wat nodig heb ga ik daar eens aan proberen te denken :D
groetjes ;)
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

York

Bericht door York » 25 mei 2010 20:29

Ja hoor Aphrokruid, wij kennen ook de kringloopwinkels :D Ik loop er ook af en toe eens binnen. Veel succes met je zoektocht
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 25 mei 2010 20:29

Hallo Aphrokruid, je 'gezwets' mag er zeker staan hoor, geen enkel probleem.

Als we téveel afwijken van het topic splitsen we het wel als moderators ;) :lol: dus maak je daarover geen zorgen. ;)
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 25 mei 2010 20:33

Joseeke schreef:Hallo Aphrokruid, je 'gezwets' mag er zeker staan hoor, geen enkel probleem.

Als we téveel afwijken van het topic splitsen we het wel als moderators ;) :lol: dus maak je daarover geen zorgen. ;)
ho dat is goed om te weten :lol: :lol: :lol:
groetjes ;)
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

York

Bericht door York » 25 mei 2010 20:34

snijkers maria schreef:
Joseeke schreef:Hallo Aphrokruid, je 'gezwets' mag er zeker staan hoor, geen enkel probleem.

ho dat is goed om te weten :lol: :lol: :lol:
groetjes ;)
;)
Pluk de dag

Plaats reactie