Vanochtend ben ik met Jozef seynaeve op bezoek geweest bij Patrick Vanthournhout. Een verzameling om U tegen te zeggen. Ook de tuin is prachtig! Een bloeiende Cycas revolute in de tuin:
En een zéér mooie koivijver:
jerko
_________________ Moderator cactussen en vetplanten
Mooi Jerko, dat is weer een fijn dagje uit geweest.
_________________ Groetjes Joséeke Algemene moderator
Staar je niet blind op een deur die gesloten blijft, maar kijk om je heen naar een deur die open staat. Heleen Keller/ http://www.dagelijksegedachte.net )
Berichttitel: Re: Op bezoek bij Patrick Vanthournhout
Geplaatst: 28 jul 2010 14:50
Hallo Jerko, Cycas revoluta maakt eigenlijk geen bloem, maar een kegel, zoals dennen en sparren. De foto die je toont is een mannelijke kegel; vrouwelijke kegels hebben een uitgesproken bolvorm. Verder mooie foto's, maar graag de namen erbij: ik zet er zelf een paar bij: foto 4 & 5: Dasylirium acrotrichum foto 14: Dioscorea elephantipes groeten, Henny
Berichttitel: Re: Op bezoek bij Patrick Vanthournhout
Geplaatst: 30 jul 2010 11:28
Sorry, maar van een plantenforum verwacht ik toch iets meer dan alleen maar "mooie" foto's. Trouwens, op fotoforums zijn er echt mooie planten & bloemenfoto's te zien: wel zonder informatie over de planten, maar daar is dat geen probleem! Henny
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum